Website Security Test
Documentatie

TAN Afdeling Zuid  

Script Traction 4 cilinder carburateur afstellen

Script Traction 4 cilinder carburateur afstellen

Het afstellen van de carburateur van een Traction klinkt gewichtiger dan het is. Aan een Traction carburateur kan namelijk niet zoveel worden afgesteld!

Wat meestal bedoeld wordt, is het instellen van het stationaire toerental en het lucht/benzine mengsel bij een stationair draaiende motor. Meer smaken zijn er eigenlijk niet.

Dat wil niet zeggen, dat een carburateur niet voor grote problemen kan zorgen; zelfs de eenvoudige carburateur van een Traction motor kan een zorgenkind zijn.

Lees meer...

Multimeter

Wat kan ik met de multimeter

In dit ducument vind je informatie wat je met een multimeter kunt doen en geralteerd aan de Traction.

Revisie van een Solex 32 PBIC

Revisie van een Solex 32 PBIC carburateur:

Hoewel mijn auto vooroorlogs was, was deze, toen ik hem kocht, uitgerust met dit type carburateur. De 32 PBIC solex dateert uit de vroege jaren 50 en werd toegepast op veel populaire auto's uit de jaren 50 en 60, zoals de Citroën voorwielaandrijving, maar ook de Peugeot 203, de Simca Aronde, de Willys jeep, .... zijn superieure eigenschappen ten opzichte van de vooroorlogse carburateurs en de brede beschikbaarheid kunnen de montage op mijn BL van 1938 verklaren.

Dit document reproduceert stap voor stap de procedure die is beschreven in het reparatiehandboek, bewerking 103, p 37-38. Ik illustreer elke stap met één of meer foto's om de verschillende onderdelen en hun montage zo duidelijk mogelijk weer te geven.

De tekst uit het reparatiehandboek wordt cursief weergegeven, mijn opmerkingen en persoonlijke opmerkingen zijn gewoon geschreven.

carburateur

 Dit artikel is een vertaling uit het Frans. De site van de (onbekende) auteur is http://traction.valdesarre.fr . We hebben enkele adviezen toegevoegd en vertaald.

Het hele artikel kunt je hier downloaden.

Handleiding smering Traction

Het smeersysteem heeft als hoofdtaak diverse onderdelen te smeren om motorslijtage tegen te gaan. De viscositeit van de olie is daarbij een belangrijke factor. De olie moet onder alle omstandigheden diverse plaatsen kunnen bereiken en dat betekent dat de olie op druk en temperatuur gebracht moet worden. Hij moet immers door kleine kanalen kunnen en daarbij ook nog goed vernevelbaar zijn. Het zijn eisen die vaak moeilijk te verwezenlijken zijn. Oliefabrikanten hebben dan ook hun best gedaan oliesoorten te ontwikkelen die aan deze voorwaarden voldoen zoals goed verpompbaar bij elke temperatuur, bestand tegen hoge temperaturen met behoud van smering zelfs onder hoge belasting.

 Het hele document over de smeering van de Traction kun je hier downloaden.

Programma samengesteld door Traction Avant Nederland afdeling Zuid in samenwerking met Ben E Kulsdom

 Voor overige tips: www.kulsdom.be

Agenda

December 2018
M D W D V Z Z
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Wie is Online

We hebben 518 gasten en geen leden online