En starten maar!

Misschien een idee om een keer een concours d'élegance te organiseren? Er zijn inmiddels verschillende tractions in ver gevorderde restauratie in de afdeling.

Nu stond alles in het teken van het aan de praat krijgen van de gereviseerde motor. Uw verslaggever was wat later ter plekke en kwam toen alles al soepel rondsnorde. De oorzaak van het niet starten bleek een storing in de bedrading. Toen dit met wat noodverbanden werd uitgetest kwam de sleutelploeg erachter hoe het moest. Ook een van de claxons bleek sluiting te maken, dus daar wordt nog naar gekeken.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn tijdens het sleutelen bleek maar weer eens. De stofzuigerslang deed vandaag dienst als afvoer van de uitlaatpijp naar buiten de garage. En toen bijgaande foto's gemaakt werden schrokken de electriekers zich een hoedje; nee hoor het was geen kortsluiting jongens....

Resultaat van dit alles was dat Theo een blokje om kon gaan rijden: 1 stoel erin, geen spatborden of motorkap en geen achterklep. Dus dat was wel een spectaculair gezicht!

Theo had ook een paar mooie wandversieringen in de garage, zoals een speciaal gemaakt bord met tan-zuid, een oude reclame van de traction en een kalender met een paar dames waarvan eh.. eh... de bekleding nog niet gereed was. In een echte garage mag zoiets natuurlijk niet ontbreken - en met een vleugje Citroën erbij kan het nog net bij dit verslag.

De catering was ook uitstekend verzorgd en met dankzij een grote opkomst (ruim 20 leden) konden we afwisselen lekker kletsen op het terras of rond de traction meekijken naar het sleutelen der electriciens.

Marc Vos