2 oktober 2006

Hallo Tractionistes,

Het strippen begint te vorderen. In deze week hebben we al flink wat vorderingen gemaakt met het strippen van de auto. Nadat we in het vorige deel aangaven vooral aan de voorkant te hebben gesleuteld, hebben we dit nu maar naar achteren en binnen in de auto verplaatst.

De bekleding
De auto had van binnen een groen lederen bekleding op de portieren, en op de stoelen en banken. Deze (afschuwelijke) bekleding was gemonteerd over de oude en zeer waarschijnlijk originele bekleding. De originele bekleding is een crème velours stof. Op de banken is deze gestoffeerd met knopen. Verder is de zijbekleding (dorpels, deurstijlen en wanden) er ten dele in staat van ontbinding maar grotendeels wel heel eruit gekomen. Een echte Traction kenner vertelde ons vooraf dat het belangrijk is om de vorm van alle panden te bewaren waar mogelijk. Omdat de stukken wel slecht zijn en we er zeker van zijn dat het geheel niet te bewaren is gaan we op de achterkant van een rol behangpapier de panden uittekenen (overtrekken) zodat we alle uitslagen van de bekleding niet kunnen verliezen. De hemelbekleding is er in complete en redelijke staat uit gekomen maar dat het een feest om in de auto te zitten als je die demonteert kan ík niet zeggen!!! Maar goed, hij is eruit en ook het houtwerk onder de hemel is in goede staat.

Het verwijderen van de kabelboom (waaraan we vorige week reeds begonnen waren) is nu geheel klaar. We hebben hem in redelijke staat eruit kunnen halen met overal labeltjes waar nodig. Nu gaan we zeker niet de oude kabels hergebruiken maar het is altijd prettig om een malletje achter de hand te hebben. Ook de kilometerklok en alle schakelaars zijn nu dus verwijderd.

Kale carrosserie
De carrosserie begint behoorlijk kaal te worden. Nadat de kabelboom verwijderd was zijn we verder gegaan met het demonteren van de achterbumper en de achterklep met wieltje. Aan de bumper zat een ijzerdraad en hiermee werd de bumper uitlaat enigszins op zijn plek gehouden. Bij het weghalen van de ijzerdraad viel de uitlaat dan ook direct op de grond en moesten alleen de moeren aan het spruitstuk losgedraaid te worden en de uitlaat was ook verwijderd. Dan nog even uit elkaar draaien en nu is hij ook opbergbaar.

Verder zijn we verder gegaan met het demonteren van de tank en de portieren maar hierover meer in het volgende deel.

Au Revoir!!!

Frank en Francis Kok
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Image
Achterpanden en deurbekleding in het groen leder

 

Image

 

Image
Het lijkt een zootje maar hier zit echt systeem in!!!